Aime; fight club

En av världens absolut bästa filmer; Fight Club.

Det tråkiga är att om man inte har läst psykologi, eller är väl införstådd i Freuds teorier, så har man ingen aning om vad filmen handlar om egentligen, eller betyder. Jag hoppas verkligen att ni som inte har förstått er på filmen alt. tycker om filmen men inte har läst psykologi, frågar mig om vad allt egentligen handlar om. Då kan jag skicka er mitt arbete som jag skrev väldigt omsorgsfullt under psykologi A-kursen.

(Llou kan instämma i min åsikt om att denna film kräver ett psykodynamiskt perspektiv, inte sant? Miiijau!)

Förresten! Ang. Llou. Hon ska klippa sig på måndag! Jag ska självklart vara med och hålla henne i handen och ta fula bilder när hon sitter där i stolen (MOAHAHA). Jag lovar er i alla fall en före och efterbild.

Hon ska dessutom klippa sig hos min frisör.. Det sätter ju  iofs snarare förväntningar på mig *svälj*... Jaja, jag litar på Vera (så heter hon, mästerverksskaparinnan på Blekingegatan). Jag kanske också klipper mig lite, eller rättare sagt, klipper till min lugg om hon har 5 minuter över. Så det blir kanske en före och efter på mig med. Nu är det dags att fly fältet.

Kommentarer
Postat av: Llou

Fight Club är bäst! Och det skadar inte att Pittan är så stört snygg i filmen, heller!

2009-04-04 @ 18:10:28
URL: http://killingalllights.blogg.se/
Postat av: Michael Clarke

Bra film helt klart :) specielt första gpngen man ser den :)



Haha menade mer en sån där slav piska som man piskar maskande undersåtar med, rätt långt ifrån kiny, mer... Elak mästare style :/ ;D

2009-04-05 @ 02:49:43
URL: http://michaelclarke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0