Aime; here I am baby

Glöm för all del inte att ni har negativa sidor. Vi vill inte verka uppblåsta. Men förtusan, era negativa sidor kan väl likväl vändas till något positivt också (...ibland i alla fall!)

Jag är t.ex. svartsjuk, dominant och ett 100% pure kontrollfreak.
Men det här kan jag ju välja att se på på ett annat sätt.

Svartsjukan
Ja, jag är svartsjuk. Är jag tillsammans med någon så vill jag ha den för mig själv. Det kan till&med gå till den grad att jag misstänker att ungefär 70% av alla tjejer runtomkring min pojkvän är jätteintresserade av honom.

Se det såhär
När jag är tillsammans med någon är jag seriös. Det är min pojkvän, the one and only. All min kärlek får han och jag skulle aldrig svika honom.

Dominansen
Jag älskar att bestämma, bossa, styra, you name it. Jag kan bli ytterst irriterad när något inte går som jag vill eller hade planerat och jag måste alltid vara on top of everything.

Se det såhär
Jag är en hejare på att komma i tid, jag älskar att planera och mina planer och arbeten är alltid strukturerade. Jag har sinne för ordning och reda och jag kan anta en ledarroll ifall det behövs. Det är ju jättebra!

Kontrollfreaksidan
Jag måste alltid kolla igenom grupparbeten sist och finjustera. Jag måste alltid veta vad som händer. Jag vill hela tiden ha kontroll över min omgivning och är en sån där jävel som man hatar för att jag aldrig kan släppa loss. (...utom på dansgolvet, men det är en annan historia)

Se det såhär
Jag gör alltid mitt bästa och jag är ganska bra på att hålla mig nykter (tack vare att jag vill ha kontroll, både över mig själv och andra). Dessutom kan jag ju då hjälpa de som inte har kontroll över sig själva. Mycket ömsint, om ni frågar mig.

Så javisst, man ska vara medveten om sina brister. Men gräv för guds skull inte ned er!

Kommentarer
Postat av: olivia

herregud! det kändes nästan som om du beskrev mig där ett tag! utom nykterhetsdelen kanske ;)

2009-02-16 @ 16:32:10
URL: http://oliviasfluff.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0