Llou; mayday mayday

Igår upptäckte jag något förfärligt. Fasansfullt, rent ut sagt. Jag har glömt min gympapåse i skåpet.
Det i sig är inte så hemskt. Jag menar, okej, hela mitt skåp och alla mina böcker kommer lukta möggel när jag kommer tillbaka från sportlovet, men det kan jag ta. Problemet är detta; i gympapåsen ligger allt mitt smink.

Bambambaaaaaaaam.

"Åh Gud, vad hon är utseendefixerad!", kanske ni tänker nu. "Att inte ha smink, det är väl inte hela världen?".
Hehe.
Jag kan säga så här:
Det är inte för min skull jag har på mig smink. Skulle ni se mig utan smink skulle ni börja skrika och springa iväg och kasta diverse förbannelser över mig. Jag tänker på er; jag vill inte att ni ska få hemska mardrömmar.

Det leder till att jag måste avboka alla mina planer som rör sig utanför hemmet. Jag kommer leva isolerad i mitt hem tills skolan börjar igen. Så tänk på mig när ni är ute och har kul; när ni ser på bio, när ni är ute och shoppar (pik till Aime), när ni festar eller bara umgås med några kompisar.
Men speciellt: tänk på mig när ni åker skidor i Trysil, när ni solar i Egypten, när ni festar på Teneriffa eller är på ett spa i Åre.
Jag kommer inte alls vara avundsjuk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0