Aime; dagens ungdom

Det är svårt att komma på någonting vettigt att skriva under press. Jag har nu exakt 13 minuter på mig att formulera ett bra inlägg. Kommer jag lyckas, vill folk läsa det här, är det intressant nog? Dessa är frågor som kommer besvaras inom, nu, 12 minuter.

Stress, stress, stress. Igår konstaterade min mor att vi ungdomar stressar för mycket. Det är nästan aldrig vi gör "ingenting", eftersom vårt "ingenting" ofta består av ex. tv-tittande eller musiklyssnande (11), och det är ju faktiskt inte "ingenting". Vi gör ju något när vi kollar på tv, även om vi s.k. "slötittar" utan att ge så mycket uppmärksamhet åt programmet. (10) Jag kan dra en parallell till mig själv som ofta, för ofta, ligger med datorn i knät SAMTIDIGT som jag tittar på tv. Det enda som saknas är att jag pratar i telefon samtidigt också liksom. (9) (vilket tyvärr händer det med...)

Vi måste lära oss att uppskatta vilan. Jag tror inte att man presterar MVG om man bara stressar hela tiden. Ibland kan det vara värt att skippa panikplugget för (8) att bara blunda och, nej, inte sova, just det, VILA.

Nu har jag producerat ett högkvalitativt (ehm?) inlägg och jag har hela 6 minuter kvar av min utsatta tid. Wow, nu var jag duktig.

Kommentarer
Postat av: Llou

congratz!

2009-01-23 @ 17:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0