Aime&Llou; fullisar

Gårdagen var mycket lyckad! Det kommer bli en trevlig tradition. Att Kajsa passade på att lägga en visit var inte helt fel det heller. Trots att middagen i sig var väldigt rolig med P3 Guld-galan och överdrivet mycket mat och godis var ändå hemresan en av kvällens höjdpunkter. Vem att tacka för detta? Jo, Llou Wilde såklart!

Det hela började med en fullis som bytte plats för att komma närmare oss (Aime, Llou, Matilda och Amanda). Därefter inleddes samtalet:

Fullis - dubavibahanbahonbajabahonbaviba. Det enda ni tjejer säger är bara jagbavibahanbajagbajagba
Llou - Ja, det är klart; man är väl effektiv. Använder vi de uttrycken hinner vi säga mycket mer under resan.
F - Ja, men resan lär väl ta lika lång tid för det!
L - Ja, det är klart - men nu hinner vi säga mycket mer under resan.

Med dessa ord var argumentationen inledd. Aime anade ugglor i mossen.

F - Men när ni tjejer pratar om varandra säger ni bara "honbadumba, honbadumba!"
L - Vi säger absolut inte "hon ba, dum ba!" Vi är betydligt snällare mot våra medmänniskor än så!"
F - Nu kommer vi till Älvsjö tjejer - håll upp fötterna!
L - Öh, okej.
F - Men det hör ni väl på namnet; Älv-sjö - det är mycket vatten här.
L - Då är det jävligt synd om mig, jag bor ju i Saltsjöbaden. Jag lär aldrig kunna sätta ner fötterna.
Alla - *skrattar*

Några hundra dåliga ordvitsar senare (ex: "jag är nykterist och vill därför inte åka till Öland. Fattar ni, Öl-land?!" och "Dom har fortfarande inte släckt branden i Brandbergen! Det har brunnit ganska länge där nu... Fattar ni, Brand-bergen?!"), diverse spydiga kommentarer från Llous håll och asgrav från alla andra i vagnen kom vår räddare...
... trodde vi.

Karaokekille (~35 år) - Ursäkta att jag ingriper, men vet du varför det heter Brandbergen?
F - Ah, för det brinner där (höhöhö).
K - Nej, det är för att förr i tiden, på 1960-talet, så var det en brand blabalblaaablalblaalaala.a....
F - Men det brinner fortfarande!
K - Nej, dom har ju släckt den!
F - Men vill ni veta varför det heter Jordbro?! Jag stod på en bro, och såg jord! Fattar ni, Jord-bro?!
K - Nejmen, anledning till att det heter Jordbro... blablabla..

Väl ute i det fria, dvs ute ur vagnen, trodde vi att vi kunde andas ut.
Icke sa nicke.

K (med flirtig röst och en hand på Llous axel) - Hehe.. Jag hoppas att det var ok att jag gick in och räddade dig! För du kunde ju inget om Brandbergen!
L - Mmm. Det var mycket... omtänksamt.
K (med sliskig röst) - Vill du att jag sjunger "Leende guldbruna ögon" för dig?

Vi lyckades tillslut komma ifrån karaokekillen (som förövrigt såg precis ut som Edies psykopatman i Desperate Housewives) och komma till vår busshållplats. Väl där kom ett killgäng för att riktigt spana in oss. Amanda, efter att ha varit tyst under största delarna av resan, fick spader: "Alltså, ni två!" (pekar på Aime och Llou) "En gång till, och jag får panik!"

Llou stod som ni kan förstå för nattens underhållning, ännu en gång. Med det avrundar vi detta inlägg, och citerar avslutningsvis den visa Amanda: "Kombinationen mellan er = EXPLOSION!"


... fast "vår" såg värre ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0