Llou; ajm gööööööööd

Idag har vi fått omdömen i alla ämnen i skolan. Det var riktigt läskigt, men även roligt i viss mån.
Jag är tydligen ganska bra på mikrobiologi. Där ligger jag på ett starkt VG+ och visar mycket goda kunskaper. "Varför är det här roligt?" undrar nog ni. Jo, av den simpla anledningen att jag inte har mikrobiologi. Trots att jag har påpekat det till läraren får jag fortfarande närvaro på dom lektionerna och förra veckan kom han fram till mig och sa: "Llou, du har fortfarande inte lämnat in din labrapport!".
Det blir intressant att se hur lång tid det kommer ta för läraren att fullkomligt inse att jag inte går på mikrobiologi. Kommer det gå så långt som att jag får slutbetyg i ämnet? Återstår att se...

En annan konstig sak var att min engelsklärare ville att jag ska prata mera "för det är en av mina starka sidor". Bullshit. Jag menar, jag är ganska bra på att snacka engelska hemma och med vissa kompisar, men framför läraren är det är jäkla skämt. Så här lät det idag:
Läraren: "Did you like any of the poems?"
Jag: "Jes. Aj lajkt dis wan."
Läraren: "Have you read anything by him before?"
Jag: "Jes. Vi häv.. eehh.. alltså i Kultur- och idéhistoria.. Aj min, in culture and idea... öh.. history? Jes, där vi häv räd såmting by him... Aj tink."
Läraren: "Well... Okay..."

Är snacka en av mina starka sidor i engelska är jag in serious trouble. Oh no.

Kommentarer
Postat av: matilda

Haha! bra där lovisa ;)

börjar snacka svenska helt plötsligt liksom?! ^^

2009-01-27 @ 19:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0