Llou; vi fick en väldigt god kontakt

Idag har jag och Aime, precis som förra veckan, intervjuat lärarkandidater. Skulle jag någonsin vilja satsa på ett läraryrke vet jag nu precis hur jag ska (och absolut inte ska) svara på frågor vid ett intervju-tillfälle.

Vi fick bland annat prata med en ganska... rolig lärare i kemi.
Läraren: "Jag gillar att vara tillsammans med mina elever!"
Llou: "Jaså, hur menar du då?"
Läraren: "Jo men, att komma ner på deras nivå och beröra dom!"
Llou: "Hmpf."
Läraren: "Alltså jag menar inte att röra dom på det sättet!! Jag menar att jag gillar att märka när jag har fått dom att förstå..."

Jo, visst. Vem försöker du lura? I got ya!
Frågan är bara om någon annan märkte det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0